יום שבת, 8 במרץ 2014

טיסות במזרח- איך וכמה ?


טיסות. יש שאוהבים ויש ששונאים, מה שבטוח- כדי להגיע למזרח ולהתנייד בו נצטרך לטוס פעם או פעמיים. לדעתי, אין כמו ההרגשה של לטוס בשמיים, לצפות בים הנפרש תחתיי כשאני מחזיק ביד פחית קרה של בירה, בוטנים ממולחים מונחים על המגש הקטן שלפניי ודיילת שואלת אם אני צריך משהו נוסף.. אין. אם אתם כמוני- מברוק, הגעתם למקום הנכון, כאן תוכלו ללמוד איך לצבור כמה שיותר טיסות במזרח במחיר שלא יגרום לכם לחזור אחרי שבוע לארץ. אם אתם לא נכללים בקטגוריה שלי,  אז כדאי שתדעו שטיול ממושך במזרח המשתרע על פני כמה מדינות, כמעט ותמיד מחייב את המטייל לבצע איזושהי טיסה, בין אם זו טיסה בינלאומית ובין אם זו טיסה פנימית. בפוסט הבא, אגע בכמה היבטים ואציע לכם מספר דרכים להוזיל את עלויות הטיסה ולהפוך את החיפוש אחר הטיסה לפחות מתיש ויותר יעיל.

סוכן נסיעות
סוכני נסיעות, הן בארץ והן בחו"ל, תפקידם הוא למצוא עבורכם את הטיסות המשתלמות ביותר ומתן טיפול שוטף עד גמר העסקה, כלומר, אם הזמנתם דרכם טיסה הלוך ושוב למקום מסוים- העסקה נגמרת כאשר חזרתם.
למה זה טוב שיש סוכן כזה : בעיקרון, טיפול בענייני חיפוש הטיסה באופן לא נכון עלול להיות כאב ראש, ולכן אם יש מישהו שעושה זאת עבורכם, קיימת הקלה מסוימת. עוד דבר הוא האחריות והביטחון שסוכן כזה נותן לכל צרה (שלא תהיה), לדוגמה, אם התבטלה הטיסה שהייתם אמורים לחזור בה, תפקידו של הסוכן הוא למצוא לכם טיסה חדשה ולדאוג שאתם תגיעו ליעד בכל מחיר.
מצד שני, העלות של סוכן נסיעות היא בדרך כלל גבוהה בגלל העמלה שאנו משלמים לו כחלק מקניית הכרטיס, ומפני שלא תמיד הטיסות שהוא מציע הן אכן הזולות ביותר. סוכני הנסיעות עובדים עם חברות טיסה מסוימות אשר מתירות להם למכור כרטיסים בטיסות שלהן בסכום סף מינימלי. מה שקורה בפועל הוא שחוץ מהעמלה, הסוכנים מעלים את מחיר הטיסה ולאחר שהתמקחתם איתם קצת הם יכולים להגיע למחיר הטיסה המינימלי שהחברה התירה לפרסום, בעוד שלמעשה אם הייתם מדברים עם החברה, הייתם משלמים את המחיר הזה ללא עמלה. אל תבינו אותי לא נכון, יכול להיות (ואל תתפסו אותי במילה) שהמחיר אותו יציע לכם סוכן הנסיעות יהיה זול יותר מהמחיר שתמצאו באמצעות הדרכים שאכתוב בהמשך, ולכן לא כדאי לשלול על הסף שימוש בו.

עשו זאת בעצמכם
כיום, כל אחד מכם יכול לשמש כסוכן הנסיעות של עצמו על ידי חיפוש טיסות זולות במנועי החיפוש המוצעים באינטרנט. מנועי חיפוש אלה יניבו לכם טיסות ישירות או עקיפות (עם עצירות) על מנת להביא אתכם ממקום המוצא למקום היעד בכל יום שתרצו. כמעט ובכל מנוע חיפוש שכזה, קיימת האפשרות להשוות בין מנועי חיפוש אחרים. ודאו כי אתם תמיד מסמנים את האופציה הזו וכך תוכלו למצוא את המחיר הזול ביותר לאותה הטיסה.
שני מנועי החיפוש שעבדתי איתם לרוב הם Kayak ו- SkyScanner. מצאתי כי בשני המנועים הללו המחירים הם דיי קרובים וזולים יותר ממנועי חיפוש גדולים ומפורסמים דוגמת Expedia ו- Orbitz. נסו והיווכחו בעצמכם !
עוד מנוע חיפוש עליו אני ממליץ הוא ITA Matrix של גוגל. במנוע חיפוש זה אתם יכולים לחפש טיסות אך לא לקנות כרטיסים אליהן. המנוע משווה בין הרבה אתרי מכירות כרטיסים ומפנה אתכם לאתרים הללו על מנת לקנות את הכרטיסים. הוא אמנם מוסיף עוד שלב בדרך לקניית הכרטיס (ההפניה לאתרים) אך עשוי גם הוא לחסוך לכם כמה שקלים בדרך לכרטיס הטיסה.

עוד דרכים להוזלת הטיסה
הנה בשבילכם עוד כמה דרכים להוזיל טיסות במזרח:
1.      היו גמישים- תכננו את הזמן שלכם כך שתוכלו לדחות את הטיסה או להקדים אותה ביום-יומיים. מחירי הטיסות בימים הפחות מבוקשים (אמצע שבוע בדר"כ) הם יותר נמוכים, ובכלל, יכול להיות שסתם במקרה ביום לפני המועד המבוקש ישנה אותה טיסה לאותו היעד באותן שעות ובכמה דולרים (וגם כמה עשרות/מאות דולרים) פחות. היו גמישים וכך תחסכו לעצמכם עוד כמה לירות.
2.      לשלב נסיעה יבשתית עם טיסה- נסיעה יבשתית בין מדינה למדינה או בין עיר לעיר יחד עם טיסה יכולה להוזיל משמעותית את עלות ההגעה ליעד המבוקש. לדוגמה, נניח ואתם נמצאים כרגע בצפון סין ורוצים להגיע לפיליפינים (שנמצאת דרומה לסין)- יכול להיות שאם תקחו את הרכבת המהירה מ"בייג'ינג" ל"שנזן" (דרום סין ומרחק שעה מהונג קונג) ותטסו מהונג קונג לפיליפינים, עלות כל הנסיעה מבייג'ינג לפיליפינים בדרך זו תהיה נמוכה מטיסה ישירה מבייג'ינג לפיליפינים.
3.      להזמין מראש כאשר מדובר בטיסות בינלאומיות- שימו לב, בניגוד למה שהרבה חושבים, ככל שמתקרבים למועד הטיסה כך בדרך כלל מחירה עולה, ולכן, למרות שבמזרח חיים את הרגע וזורמים עם הרוחות, תנו מחשבה קלה והפנו תשומת לב לתכנון הטיול שלכם והתנהלותכם הכלכלית. 
קשה לדעת אם טיסה פנימית תהיה זולה יותר או יקרה יותר ככל שעובר הזמן, ולכן אמליץ לקנות כרטיס טיסה מקסימום שבוע לפני מועד הטיסה כדי שתבטיחו לכם כמעט ובוודאות מקום על הטיסה לפני שתתמלא.


מנועי החיפוש כלליים:
Kayak-  www.kayak.com
SkyScanner-  www.skyscanner.net
ITA Matrix-  matrix.itasoftware.com

מנוע חיפוש מאוד שימוש לטיסות פנים בהודו:
Make My Trip-  www.makemytrip.com – לטיסות פנים בהודו, תבדקו תמיד באתר הזה ותשוו לאתרים אחרים. לרוב, המחירים Make My Trip-ב יהיו זולים יותר.



מנועי חיפוש בסין:
Elong-  www.elong.net

בשני המנועים הללו תוכלו למצוא טיסות פנים בסין אשר לפעמים יהיו שוות למחיר נסיעה ברכבת לאותו היעד ואף זולות ממנו.


לרוב מנועי החיפוש קיימות גם אפליקציות חינמיות לסמארטפון. הורידו אותן וכך תקלו על עצמכם בחיפוש ובקנייה של כרטיסי הטיסה.





אז זהו, זה היה המדריך למציאת טיסות זולות במזרח. קחו ממנו מה שאתם צריכים ותזכרו, בין אם זה סוכן ובין אם באופן עצמאי, "עופו על הטיול שלכם" אנשים...


אהבתם ? לא אהבתם ? עבר עליכם יום רע ? תפרקו הכל מהכל בתגובות פה למטה. זה לכם ורק לכם..

Peace ! 





תגובה 1:


  1. Nice and interesting information and informative too.
    Can you please let me know the good attraction places we can visit: Jalesh cruise booking

    השבמחק

מה אתם חושבים ?